luni, iunie 23, 2008

No las’ că-i bun aşe !

Ni ma ca n-am mai scris p-aci de multa vreme. Apoi nu-i bai , ca nici Oltul nu cură drept. Tăte bune si faine numa ca p-aci pă la Bucuresti îi cam cald. Ţucu-ţi Dumnezău ( accentul ţapăn pe u-ul de la sfarsit ), sau vorba ceie: “Sa te fereastră Dumnezo ! ”.

Io niciodata nu m-am considerat un antipatizant al spatiului verde, insa am un copac acolo la mine hăpt deasupra locului de parcare platit , care imi muceşte masina. Generic spus muci . Am mai executat io forǎri puţuri in cavitatea nazala proprie , dar niciodata nu s-a lasat cu lipici. Substanta asta vâscoasă care imi lipeste stergatoarele de parbriz si usile (noroc ca îs numa’ 3 la numar , ca la Trabant, de fapt ca la orice masina sport), este diferita de aceea ce o cunosc eu, amintita mai sus, dar totusi are si cateva asemanari.

Sa va povestesc cum se intampla si o sa vedeti ca am dreptate.

- din copac cad niste biluţe albe, initial dragute, dar de la caldura asta se topesc si se transforma in acea substanta ce-mi acopera masina

- eu forez dupa o substanta initial topita de caldura pe care ulterior o transform in bilute care in final sunt dragute.


(Interesant cum fiecare dintre noi ar putea descrie cum scapa de “extractiile” propriilor forari ; ca nu intotdeauna se pot transforma in bilute. Dar asta in alt post.)

Nu vreau sa devin scarbos , dar daca mi-ati vedea masina ati reactiona la fel.

Daca spal masina azi , poimaine este ca si cum nu as fi spalat-o azi. Hm…

Daca o spal la 2 zile nu e bine . Nu merita . 5 lei jetul la OMV , ca nu o pot baga la perii ca le mucesc acelor oameni echipamentele cu care ei lucreaza si acei angajati care primesc salar sa duca o paine copiiilor de acasa, ca nu toti stiu daca sunt ai lor. 10 lei la o spalatorie normala , pana cand devine anormala cand iti cere 20 lei pe o substanta degresanta cu care iti stropeste masina foarte anemic intr-un mod avar. Varianta de la Oemve pica pt ca jetu ala de fapt intinde doar ce am eu pe masina, nu o indeparteaza.

Asta inseamna ca: 10+20=30 RON(un spalat) , 30 x 7 = 210 RON( 2 saptamani de spalat), 210 x2 =420 RON( o luna de spalat masina ) . Da. Exact . 420 roni/luna sa speli masina la 2 zile.

Am 2 variante :

  1. sa imi cumpar vopsea o data la 2 luni , 3 saptamani si 4 zile (in urma calculelor efectuate : vopsea + chit + lac + manopera . Ca sa nu fac reclama nu voi scrie firma de unde cumpar vopseaua, chitul si lacul si nici nu voi preciza numele celui caruia ii voi plati manopera) si sa imi vopsesc masina la intervalul asta de timp.
  2. sa cumpar o drujba si sa tai copacul. Pretul la drujbe este urmatorul (ca m-am interesat – ca io nu glumesc ) .
Husqvarna 395XP – 3.189 RON

Stihl mid-range professional MS 341 – 1.972 RON

Ryobi OPS 1801 – 315 RON

Dolmar ES40A - 656 RON


Dupa cum se vede si cu ochiul liber, poti investi diferit intr-o drujba. Dar mie nu imi trebuie decat pt o singura utilizare. Asa ca o sa ma hotarasc pe care o voi alege, sa amortizez investitia si sa pot sa o vand apoi bineinteles mai scump sa fac si o afacere intre timp.

Totul de la faptul ca m-am nascut prea tarziu. Copacul a ajuns deja la maturitate. Umblă dupa copaciţe. Vrea sa se inmulteasca … pe masina mea probabil ramane 78% din ceea ce el trimite spre copăciţe. Fac parte din procesul de polenizare . Ma simt responsabil si asta ma streseaza. Daca ma nasteam mai devreme , copacul era mai tanar , dar prindeam cutremurul din '77 si nu era bine nici asa. Si totusi , atunci se canta muzica mai buna. Ma mai gandesc la asta. O sa vad cum fac pana la urma.

*Test grila:
a) sa tai copacul cu drujba?

b) sa-mi vopsesc masina la fiecare 2 luni , 3 saptamani si 4 zile, astfel incat sa salvez copacul si sa nu mai cumpar drujba de la punctul a) pt ca nu o sa o pot vinde mai scump dupa ce intra in regim de second hand?

c) sa ma mut din Bucuresti, ceea ce ar insemna sa fac naveta de la Gherla la repetitii, concerte HI-Q si sesiuni de inregistrari in studio , ceea ce implica o uzura mare la motorul de 1.2 litri pe care il conduc , alti bani alta distractie?

d) sa ma apuc de fumat doar ca imi place poezia ce urmeaza?

"Ploua, ploua, dohanu' creste,
Tăt mucosu' dohăneşte !"
( daca tot vorbeam de copaci si oameni mucosi, masini mucite de copaci mucosi)

e) sa inchei acest post in speranta ca " a fi cumva" ? ( "a"-aici- forma populara de la "va" )
... exista o vorba ce o stiu de la un prieten bun:

Întătdeauna a fi cumva, ca niciodata n-o fost nicicum

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu