vineri, august 29, 2008

"Numai" vs "decat"

"Numai" se foloseşte în construcţii afirmative, iar "decât" se foloseşte în construcţii negative.

ex. Vad numai patru case.
N-am decat 3 lei.

Banc corespunzator:

Un om in piata catre vanzatoare:
-As vrea de 10 lei cartofi.
-De cat?
-Decat cartofi.

Adevarul e ca oricum ne-am exprima ne-am intelege. Acestea sunt detalii.

Mai auzeam persoane care isi faceau probleme legate de "cum se spune corect": ciocolati sau ciocolate?

Raspunsul e clar. Daca mergi la orice magazin si ceri ori ciocolati ori ciocolate, sunt convins ca vei primi tocmai ce ti-ai dorit, acea ciocolata dulce care din cauza consumului excesiv alaturi de celelalte dulciuri de catre populatie va determina astfel incat ceea ce sondajele se modifica aratandu-ne ca foarte multi din oamenii care folosesc aceste produse dupa termenul de valabilitate, ca si viza care nu dureaza doar cat sa-ti faci treburile, ca si fratele meu e plecat in Germania, dar si-a uitat sidiurile in portbagaj al unei masini care desi ar fi vrut-o rosie, apoi dupa ce am spart pusculita mi-am cumparat calorifer si in baie ca dimineata nu intotdeauna vine apa calda din prima si e frig de la faianta, atentie cum ne exprimam. Si gresia are rolul ei. Salarii mici in invatamant si sanatate, numai bine!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu