miercuri, octombrie 29, 2008

Banda 1 sau banda 2?

"Numerotarea benzilor de circulatie pe fiecare sens se efectueaza în ordine crescatoare de la marginea din partea dreapta a drumului catre axa acestuia. În cazul autostrazilor, banda de urgenta nu intra în numerotarea benzilor de circulatie."

Foarte putini cunosc acest tip de numerotare, diferit fiind de cel invatat in clasele mici la scoala, confuzia facandu-se si din faptul ca oamenii au tendinta sa inceapa numaratoarea asa cum ii punea invatatoarea sa scrie in caiet, de la stanga la dreapta.

NU e deloc asa. Invatatoarea a uitat sa le precizeze ca se va face o exceptie la un moment dat in viata lor, si, desi codul rutier a incercat sa le deschida mintile oamenilor, ei nu si-au deschis mintea codului rutier, macar din politete pt ceilalti participanti la trafic.

In trafic, multi se enerveaza si sunt deranjati pt ca le dai de inteles ca tu vrei sa-ti continui drumul firesc pe banda 2, locul lor fiind pe banda 1, desi in mintea acestora nu coincide banda 1 a lor cu cea declarata ca fiind banda 1 in codul rutier.

4 comentarii:

  1. Iarta-ma, Neuro, dar in logica aceasta (nu ma refer la logica ta!), cred ca este o nota de tembelism, pur, de buna calitate.
    Daca lumea noastra simbolica (scris, citit, chiar si desenat) incepe de la stanga la dreapta, normal ar fi ca si numerotarea benzilor sa se faca de la stanga la dreapta, avand ca punct de origine axul drumului. Macar si pentru faptul ca initial, majoritatea drumurilor au doar cate o banda pe sens, iar sensurile sunt delimitate de axul drumului.
    Inafara de asta, dat fiind boom-ul de autovehicule din ultimii ani, banda 1 (cf Codului rutier) este de cele mai multe ori ocupata de masina parcate mai mult sau mai putin regulamentar, iar asta face dificila incadrarea acelei benzi ca banda de circulatie sau banda destinata parcarii mai mult sau mai putin alternative.
    Dar intrucat nu este singurul tembelism din codul nostru rutier, ma voi opri aici, accentuand ca pentru mine logic si normal ar fi ca numerotarea benzilor sa se faca pornind de la axul drumului, chiar daca este vorba de autostrazi. Poate - de lege ferenda - se va gandi cineva si la acest aspect, desi apetenta noastra la spiritul gregar este atat de mare incat citatul din Monty Phyton nu poate fi intregit decat cu spusele lui Richard Feynman: “You have no responsibility to live up to what other people think you ought to accomplish. I have no responsibility to be like they expect me to be. It's their mistake, not my failing.” ― Richard P. Feynman, Surely You're Joking, Mr. Feynman!

    RăspundețiȘtergere
  2. logica acestui tip de numerotare pleaca de la ideea ca exista un numar diferit de benzi de la o strada la alta si in conditiile astea daca numerotarea s-ar face firesc, de la stanga la dreapta s-ar ajunge la situatia ca banda de langa trotuar sa fie pe unele strazi banda 1, 2, 3 sau 4 in functie de cate benzi are strada...

    RăspundețiȘtergere
  3. Adica tot ce nu e cum am crezut noi, e ilogic,chiar daca noi de multe ori e prosti ... o logica mai simpla ar fi ca pe drumurile cu o singura banda pe sens aceea e banda 1, nu banda 2, iar cind avem doua benzi, avem una in plus, pe care o folosim ca sa depasim si aia e banda 2, banda pe care nu ne-a dat-o mama la nastere ca sa fie numai a noastra si sa adormim ca nesimtitii pe ea .... Bai, treziti-va, ca incurcati circulatia de atita filozofie !!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Eu consider ca e foarte corecta numerotarea benzilor de la acostament spre linia de demarcatie a sensului de mers, de ce ? Pai simplu, numerotarea se face de la punctul de punere in miscare al autovehicolului adica din afara carosabilului sau langa acostament, deci e logic sa se inceapa de acolo numaratoarea, exact cum numerotarea apartamentelor intr-un bloc se incepe de la parter (accesul in casa scarii) spre etajele superioare si nu invers.Drumuri bune tuturor soferilor !!!

    RăspundețiȘtergere