marți, decembrie 09, 2008

Despre muzica in general

Avem de-a face cu 2 sau 3 aspecte, nu stiu inca sigur cate, dar o sa-mi dau seama pe parcursul desfasurarii firului epic.
Avem zona rurala, care e majoritara si zona urbana care din cata e, nu toata e pe bune urbana, multa din ea fiind rurala sub acoperire.

Muzica in rural are cu totul si cu totul alt specific. Manele, etno, populara, cumparatori reali din targurile de animale care au loc o data pe luna sau din pietele agroalimentare cu specific. Atentie, vorbim despre casete care ruleaza in putredele de Dacii cu care se cara cartofi, malai, porodici etc sau in tractorul din dotare, in cazul fericit. E gazdoi cine are un tractor. Sunt acei artisti pe care ei ii invita apoi la petrecerile campenesti, muntenesti, podisenesti, depresionesti, subcarpatinene si alte nunti si zone geografice cu sau fara relief evident.

Muzica in urbanul fals e altfel. Emancipare, inceput de fitze, dar totodata demodat.
Ce prind din rural cu ce au auzit ei ca se petrece in urbanul adevarat. Inceputul pirateriei se afla aici, unde internetul e afacerea ideala.

Muzica in urbanul urban s-a simplificat de tot, butzii-butzii. Mergi intr-un club, o jumate de ora auzi doar o toba mare electronica, din cauza ca n-ai cum sa n-o auzi, e acolo, in timpan, scarita, nicovala, ficat, pancreas, ca daca nu esti atent te scapi in pantaloni, ca toba asta are si un bass, mama, un bass de-ti crapa capu si ...atat. Astepti 10 minute, tot aia e, 24 de minute, la fel, 39 de minute si pleci, tu omul normal, ca nu mai rezisti fizic. Acestia sunt foarte putini, de obicei fitzosi, care nu inteleg nimic, dar asa sunt ei, trendy. Daca nu merg acolo, nu ii vede nimeni, masini, ceasuri, haine, shtorfet. O mizerie. Asta s-a preluat din strainatate cred, numai ca acolo minimalul asta are un scop. Participantii trag ceva pe nas si isi imagineaza ei restul. In capul lor e o lupta mare pe butzii-butzii ala.

Mai ramane o categorie de oameni, care sunt foarte multi, care stiu pt ce exista instrumentele muzicale, muzica live, industrie muzicala in adevaratul sens al cuvantului, pasionati de muzica, care au acasa colectii de muzica jazz, clasica, rock. Nu am nimic cu nimeni impotriva, dar cred ca e normal sa cunosti anumite momente din muzica, care de-a lungul timpului au suferit majore modificari. Dupa ce asculti multa muzica , poti sa alegi intre ce si ce vrei. Sa alegi din start superficialul, e total diferit si deloc asemanator.

Imi imaginez copiii care cresc la noi pe toate prostiile muzicale ce cultura muzicala pot avea? Vor fi pasionati vreodata de un instrument?

Si altfel? Cum merge treaba? Toate bune? Frumoase?

Un comentariu:

  1. Stimate coleg , suna a limbaj de lemn insa nu este , mi-a fost harazit in viata sa nu fac chiar ce as fi vrut sa fac , sunt mai vechi , alte obiceiuri alta educatie ect .Mama a fost educatoare deci la 5 ani am avut dascal un mare om care si-a dedicat ore din viata lui incercand sa ma invete sa cant la vioara , chiar a reusit , pastrez si acum vioara dupa 49 ani ca un reper drag din viata mea. Au urmat ani si m-am apropiat de acordeon , nu spun indragostit de frica sa nu-mi citeasca sotia postarea , in sfarsit am studiat si pe instrumenul asta cativa ani . Nu am fost un talent insa am exersat si mi-a ramas in deprindere ......macar cand vedeam instrumentul asta in mana altcuiva care canta nu eram speriat stiam ca imi lipsete exercitiul. Si acum ajung la miezul problemei . Aveti dreptate sunt din ce in ce mai putini cei care isi sacrifica timpul pretios din viata studiului, avem totul pe tava un stecher o priza o masinutza electronica care ne face sa ne simtim Dumnezii si gata ..muzica . Nu, eroare, ce te faci daca nu ai curent la priza ? nimic. Liniste, muzica insemna sacrificiu si daruire nu manele & fun . Iar ca si incheiere am marea onoare sa studiez muzica la 50 ani alaturi de dascali devotati , ma simt implint. ................

    RăspundețiȘtergere