joi, decembrie 11, 2008

Taxe

Sunt curios daca olandezul cumpara o masina din Franta sau daca germanul cumpara o masina din Beljia(cu "j" de la Virjil, care la randul lui se scrie cu "j" de la "jitzal") sau invers, ei platesc taxa de poluare?
Sa zicem ca eu circul cu masina si sunt francez, am platit o taxa de poluare in UE.
Daca vand masina unui roman, el trebuie sa plateasca taxa la el in tara. Dar daca n-o vand, nici eu, nici romanul, nu mai platim niciunul nici o taxa. Mai mult decat atat, daca n-o vand niciodata, nu va mai plati nimeni pt masina aceea taxa de poluare, desi pe masura ce devine un putregai, o sa polueze tot mai tare.

Sunt putrede de masini la noi, de la Dacii la camioane, care sa te fereastra Dumnezo ce polueaza. Eu nu cred ca e corect ca o rabla din aia de prin 80, care circula pe drumurile publice, sa umble bine mersibemol fara nicio taxa de poluare si o masina de 4 ani sa aiba o taxa de poluare, care oricum a mai avut-o o data platita in UE.
Ar fi ok(.ro) sa existe doar o singura taxa la nivel de Uniune, ca de aia se cheama Uniune Europeana si daca masina isi schimba proprietarul in interiorul Uniunii, sa ramana aceeasi taxa valabila, platita de primul proprietar.

Asta imi aduce aminte de tampenia aia cu masini de peste 8 ani. Adica daca imi iau un Rolls-Roys din 70 nu e ok, dar pot inmatricula o coaja de Dacie 1100 din acelasi an.

Undeva se fura pe fata. Nu toti isi pot cumpara Citroen nou, magarule!
Cum de nu se fabrica pt Romania Sitroenuri galbene?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu