
Eu am indepartat detectorul din masina si incerc sa ma conformez limitelor de viteza. Am facut cateva drumuri asa si mi-am dat seama ca este mult mai relaxant sa conduci. In caz contrar, te obosesti urmarind, cu un ochi trimis inainte de fiecare curba, o eventuala aparitie a radarului, fie el fix sau montat pe masina organelor: "oare aici o fi? sau aici?, poate is aici". D.p.d.v medical, o sa ti se deregleze si ochiul in timp.
In alta ordine de idei, daca mergi cu 100km/h in localitate, sau hai, 90, sa fie la limita de a-ti fi suspendat permisul, nu mai apuci sa franezi oricum la un 50 in momentul aparitiei radarului surpriza.
Daca trebuie totusi sa te grabesti, 70 e cel mai potrivit, 2 puncte si 54 roni, ca vorba aia , ca patitul in cauza nu stie nimeni.
Calcul: daca mergi cu o medie de 100km/h faci 100 km/h. Uau, n-as fi crezut. Daca scoti o medie intre limita de 50 in localitati si 100-110 in afara localitatilor, adica 75 km/h, faci 100 km in ... sa vedem:
Regula de 3 simpla, complicata:
Daca cu 100km/h............parcurgi100km .........in timp de 1h
atunci cu 75km/h ...........parcurgi100km .......... in timp de x
------------------------------------------------------------------
Si acum ce fac?
...
Apelam la metoda figurativa, ca asta m-a incurcat.
75km reprezinta 3 parti egale din intreg
75:3=25
25 reprezinta un sfert din intreg.
Astfel daca ne deplasam de la un punct A la un punct B cu o viteza medie de 100km/h parcurgem 100km intr-o ora, iar daca ne deplasam cu o viteza medie de 75 km/h, parcurgem 75 de km intr-o ora. Ceilalti 25 de km ii parcurgem astfel:
75:60=1,25km/minut
25:1,25= 20 minute. Ce?
Nesemnificativ, oricum nu-mi placeau mie cifrele astea. Mai ales 2, hmmm...parca era stramb.
In fine, rezulta ca ne deplasam regulamentar cu atat timp mai putin cu cat ne-ar retine politaiul in cazul in care te-ar prinde cu viteza.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu