sâmbătă, februarie 28, 2009

Doda Pilii

Imi aduc aminte cu bucurie de vremea cand eram slujitor al Ministerului Educatiei si Cercetarii. Dupa ce am terminat Colegiul Pedagogic "Gheorghe lazar" din Cluj-Napoca, m-am retras in munti, profesand cativa ani in localitatea Muntele Rece. In aceeasi perioada se lansa si filmul "Cold Mountain", fara nicio legatura.

In ideea de a ma refugia la munte, prima mea optiune a fost Doda Pilii(a nu se inlocui vreo litera), localitate situata langa una dintre cozile lacului Belis(am aflat ulterior). Problema cu aceasta locatie a fost faptul ca a fost de negasit pe harta, am ajuns sa fac cercetari impreuna cu tatal meu si la nomenclatorul general al politiei. Nimic.

In sfarsit, dupa telefoane la diverse primarii din zona respectiva, adica din judetul Cluj, am aflat ca este vorba despre un catun cu vreo 18 fumuri si ca e de mers foarte mult pe un drum forestier, care foarte multa vreme este impracticabil. asa ca... m-am razgandit, optand pt Muntele Rece.

Tot in acel an, iarna , am vazut la televizor cum locuitorii din catunul Doda Pilii au ramas izolati din cauza zapezii, ducandu-li-se provizii cu elicopterul.

Pitorescul peisajului a compensat urmatoarea vara , cand am facut o iesire in acea zona, extraordinara.

In concluzie, daca invatamantul nu ar fi fost asa de prost platit, incat sa ma determine sa renunt, eram invatator si in zilele noastre.

Iclod, Nicula, Bontida, sunt alte localitati in care am profesat atunci cand am coborat cu oile de la munte.

P.S. "Ciobanul vrea sa se desparta de oi." (Zdob si Zdub) Brrrr la, la.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu