joi, iunie 25, 2009

Soferia - exponent al psihologiei

S-a constatat de catre constatatorii profesionisti ca poti "citi" oamenii din stilul lor de condus. Comportamentul la volan, atitudinea soferului fata de ceilalti participanti la trafic, este aceeasi pe care o are soferul si in viata lui de pieton.

Am urmarit acest fenomen de ceva vreme, in dorinta de adeveni( initial am vrut sa corectez faptul ca am legat "a" de "deveni", dar m-am razgandit) un constatator.

Ce am constatat?

- cel care in trafic sfideaza regulile de circulatie pt a ajunge la destinatia dorita, in viata reala va sfida toate regulile morale pt a-si atinge scopul;
- cel care in trafic ii obliga pe ceilalti sa fie atent pt el, in viata reala va ignora problemele celorlalti;
- cel care in trafic este preocupat de ceilalti participanti la trafic, certandu-i pe toti, judecandu-le miscarile, in viata reala vor fi foarte preocupati de capra vecinului;
- cei care in trafic se conformeaza aglomeratiei, respecta regulile de circulatie, este rabdator cu orice situatie, in viata reala este omul care incearca sa nu deranjeze pe nimeni, sa fie tolerant, poate chiar indiferent.
- cei care incurca traficul pt ca sunt nehotarati, nesiguri, neatenti sau pur si simplu le place sa faca asta, in viata reala sunt exact asa.

... si invers.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu